دکتر محی الدین احراری رودی
مدیر گروه
پست الکترونیک : ahrari@cmu.ac.ir
تلفن : 31272165-054
فکس : -

آقای هادی قائمی
کارشناس گروه
پست الکترونیک : -                                            
تلفن : 31272096-054
فکس : -

شرح وظایف :

-    تهیه برنامه اجرایی وظایف آموزشی، پژوهشی و خدماتی ارائه شده از طریق گروه براساس خط مشی شورای دانشکده با مشورت اعضای گروه، قبل از شروع نیم سال تحصیلی و تهیه جدول دروس هر نیم سال با همکاری اعضای گروه و تسلیم آن به رئیس دانشکده.
-    تشکیل و اداره جلسات شورای گروه و ارسال گزارش کار، مصوبات، پیشنهادات و نظرات جمعی گروه به رئیس دانشکده برای هماهنگی اجرایی یا طی مراحل قانونی و ابلاغ بخشنامه ها، آیین نامه ها و مصوباتی که رئیس دانشکده ارسال کرده است.
-    پیشنهاد نیازهای مالی گروه به رئیس دانشکده.
-    انجام کلیه مکاتبات رسمی گروه و پیشنهاد تهیه لوازم، کتب، نشریات و سایر ملزومات مورد نیاز گروه به رئیس دانشکده.
-    پیشنهاد طرحهای پژوهشی که گروه راساً یا با همکاری گروه های دیگر آمادگی انجام آن را دارد به رئیس دانشکده برای تصویب در شورای پژوهشی دانشگاه.

 


پیشینه فعالیت گروه اقیانوس شناسی:

 

اقیانوس شناسی (Oceanography) دانشی بین رشته ای است که مجموعه ای از فعالیتهای آموزشی و پژوهشی در زمینه مسائل اقیانوس شناسی در زمینه های مختلفی مانند زمین شناسی دریا، زیست شناسی دریا، آلودگی و حفاظت محیط زیست دریا، شیمی دریا، فیزیک دریا، شناسایی بستر اقیانوس و شناخت منابع زنده و غیرزنده آب هاست. این رشته از سال 1391در این دانشگاه با پذیرش تعداد 14 دانشجو فعالیت خود را آغاز نمود و تا کنون ادامه دارد.
هدف مهم و کاربردی رشته اقیانوس شناسی بکارگیری دانسته ها و تجربیات جهت بحث، تبادل نظر، تجزیه و تحلیل و بسط ایده ها در حل مسائل اقیانوس شناسی دریاها، دریاچه ها، اقیانوس ها و ایجاد توانمندی ارائه تحلیل های علمی و فنی، اندازه گیری های میدانی، برداشتهای ژئوفیزیکی، پردازش داده های دریایی، اندازه گیری های اقیانوس شناسی شیمیایی، اقیانوس شناسی فیزیکی، زیست شناسی دریا، آلودگی های زیست محیطی، حفاظت ساحلی و نهایتاً اخذ نتایج در خصوص وضعیت اقیانوس شناسی است. فارغ التحصیلان این رشته توانایی انجام فعالیتهای آموزشی، پژوهشی و خدماتی در زمینه فوق را خواهند داشت که می توانند در مراکز پژوهشی و یا ارگان های مختلف، نظیر پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، سازمان محیط زیست، سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان هواشناسی، سازمان شیلات کشور، کشتیرانی جمهوری اسلامی، سازمان ورزش و جوانان در مسائل شنا و غواصی، سازمان جغرافیایی، شهرداری ها و سازمان بازیافت، وزارت کار و امور اجنماعی، وزارت آموزش و پرورش، دانشگاهها و پژوهشگاهها، وزارت مسکن و شهرسازی، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت راه و شهرسازی، وزارت دفاع، نیروهای کشوری و لشکری به ویژه نیروی دریایی، شرکت های خدمات مهندسین مشاور و دیگر سازمانهای دولتی، خصوصی و دولتی مرتبط فعالیت کنند.
گروه اقیانوس شناسی دانشکده علوم دریایی چابهار در مقاطع کارشناسی اقیانوس شناسی که بدون گرایش می باشد، مشغول به فعالیت می باشد.


اعضای هیأت علمی :

 

ردیف

نام و نام خانوادگی

مرتبه علمی

رشته تحصیلی

محل تحصیل

 

1

 محی الدین احراری رودی

استادیار

زمین شناسی

دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات

 

2

مهدی اسماعیلی

استادیار

فیزیک دریا

-

 

3

  عزیز الله تاجور

استادیار

زمین شناسی (تکتونیک)

-

 

4

محمد انور زین الدینی

مربی

منابع آب

-

 

5

چکاوک خواجه امیری

دانشجوی دکتری

هواشناسی کشاورزی

-