دکتر علی بیکیان
رئیس گروه همکاری های علمی و بین المللی
مدرک تحصیلی : دکتری
پست الکترونیک : bikian@cmu.ac.ir
تلفن : 31272245-054
فکس : -

 

دفتر امور بین الملل

دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار با نگاهی بین المللی و با همکاری دانشگاه ساوت همپتون انگلیس تاسیس شد، لذا فعالیتهای بین المللی از همان آغاز تاسیس دانشگاه از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است. این دانشگاه در سال 1355 با همکاری دانشگاه ساوت همپتون انگلیس و دانشگاه سیستان و بلوچستان (تحت عنوان دانشکده دریانوردی و علوم دریایی چابهار) جهت تربیت نیروی متخصص ناوگان دریایی کشور تاسیس شد ومدیریت و راهبری آن توسط پرسنل و مدرسین انگلیسی انجام می گرفت.
این دانشگاه در سال 1381 از دانشگاه سیستان و بلوچستان منفک گردید و بعنوان مرکز آموزش عالی دریانوردی و علوم دریایی مستقل کار خود را تا سال 1384 ادامه داد و از تیر ماه سال 1384 از مرکز آموزش عالی به دانشگاه ارتقاء یافت. این دانشگاه بعنوان یکی از تخصصی ترین دانشگاههای کشور در زمینه دریانوردی و علوم دریایی بوده و دارای 3 دانشکده مهندسی دریا، مدیریت و علوم انسانی و علوم دریایی است. در حال حاضر بیش از 3700 دانشجو در حال تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای این دانشگاه می باشند.

دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار زیر نظر IMO و منطبق با استاندارد STCW 2010 بوده و دارای گواهینامه ISO از مؤسسه TUV NORD اروپا می باشد و در زمینی به مساحت حدود 42 هکتار در شمال شرق چابهار در کنار ساحل زیبای خلیج چابهار و دریای عمان قرار دارد.

دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار با نگاهی بین‌المللی و با همکاری دانشگاه ساوت‌همپتون انگلیس تأسیس شد، لذا فعالیت‌های بین‌المللی از همان آغاز تأسیس دانشگاه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است. این دانشگاه در سال ۱۳۵۵ با همکاری دانشگاه ساوت‌همپتون انگلیس و دانشگاه سیستان و بلوچستان (تحت عنوان دانشکده دریانوردی و علوم دریایی چابهار) جهت تربیت نیروی متخصص ناوگان دریایی کشور تأسیس شد و مدیریت و راهبری آن توسط پرسنل و مدرسین انگلیسی انجام می‌گرفت.

این دانشگاه در سال ۱۳۸۱ از دانشگاه سیستان و بلوچستان منفک گردید و به‌عنوان مرکز آموزش عالی دریانوردی و علوم دریایی مستقل کار خود را تا سال ۱۳۸۴ ادامه داد و از تیرماه سال ۱۳۸۴ از مرکز آموزش عالی به دانشگاه ارتقا یافت. این دانشگاه به‌عنوان یکی از تخصصی‌ترین دانشگاه‌های کشور در زمینه دریانوردی و علوم دریایی بوده و دارای ۳ دانشکده مهندسی دریا، مدیریت و علوم‌انسانی و علوم دریایی است. در حال حاضر بیش از ۳۷۰۰ دانشجو در حال تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکترای این دانشگاه هستند.

دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار زیر نظر IMO و منطبق با استاندارد STCW 2010 بوده و دارای گواهینامه ISO از مؤسسه TUV NORD اروپا است و در زمینی به مساحت حدود ۴۲ هکتار در شمال شرق چابهار در کنار ساحل زیبای خلیج چابهار و دریای عمان قرار دارد

 
مجموعه وظایف گروه همکاری های علمی و بین المللی

- برقراری ارتباط با دانشگاه‌های سایر کشورها به منظور تدوین برنامه‌های همکاری با آنها در راستای سیاست بین‌المللی‌سازی دانشگاه
- همکاری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای دانشگاه با سایر دانشگاه‌ها جهت شناساندن هرچه بیشتر دانشگاه در جوامع بین‌الملل
- بررسی‌ها و مطالعات‌ لازم جهت‌ تدوین‌ قراردادها، موافقت‌‌نامه‌ها، و یادداشت‌های‌ تفاهم‌ با دانشگاه های مشابه و دارای رشته های مشترک
- برنامه ‌ریزی لازم جهت ارائه خدمات به اعضای هیأت علمی دانشگاه جهت شرکت در کنگره‌ها، کنفرانس‌ها، فرصت های مطالعاتی و سمینارهای بین‌المللی
- انجام اقدامات لازم جهت اعزام دانشجویان دکتری به کشورهای خارجی برای انجام فرصت مطالعاتی
- اتخاذ تمهیدات لازم، انجام‌ و پیگیری‌ صدور معرفی نامه اساتید و دانشجویان به سفارتخانه‌های خارجی جهت عزیمت‌ به‌ خارج‌ از کشور.
- برنامه‌ریزی‌، هماهنگی‌ و اقدام‌ در مورد دیدارهای‌ رسمی‌ مسئولان‌ دانشگاه، اعزام‌ مأموران‌ و کارکنان‌ واجد شرایط‌ به‌ خارج‌ از کشور، و انجام‌ کلیه‌ مکاتبات‌ مربوطه‌.
- امضای قراردادهای همکاری پژوهشی بین‌المللی
- تهیه و تدوین پیش‌نویس قراردادها، موافقت‌نامه‌ها ،پروتکل‌ها و یادداشت‌های تفاهم در چارچوب اهداف و ماموریت دانشگاه.