شرح وظایف
وظايف و اختيارات مدیر نظارت ارزیابی و تضمین کیفیت (ناتک)
1) نظارت و ارزيابي مستمر بر کیفیت مؤسسه و تعيين ميزان تحقق اهداف در ابعاد آموزشي، پژوهشي، فناوري، فرهنگي و اجتماعي، دانشجويي و اداری مالی و پشتیبانی
2) هدایت و مشارکت فعالانه در ارزیابی راهبردی و تدوین سند جامع مؤسسه
3) نظارت و ارزیابی برنامههای راهبردی و عملیاتی مؤسسه و پایش مستمر و نظاممند میزان پیشرفت و تحقق برنامهها
4) تشكيل كارگروههای تخصصي نظارت، ارزيابي و تضمين كيفيت با هماهنگي رئيس مؤسسه
5) نظارت بر حسن اجراي مصوبات شورا، آئين نامهها و دستوالعملها در تمام حوزههای فعاليت مؤسسه
6) مدیریت امور ارزيابي دروني واحدها و گروههاي آموزشي و پژوهشي مؤسسه
7) پيگيري و تحقق اقدامات ناشي از ارزيابيهاي دروني و بيروني مؤسسه به منظور تدوین برنامه های بهبود کیفیت عملكرد معاونتها، واحدها و گروههای كاري موسسه
8) فراهم نمودن بستر مناسب برای ارزيابي بيروني توسط نهادهاي تخصصي دولتي و غيردولتي
9) ارزیابی و ارائۀ گزارش عملکرد واحدهای سازمانی شامل معاونتها، دفتر ارتباط با صنعت، دانشکدهها، گروههای آموزشی و پژوهشي، شوراها و کمیتههای تخصصی (در ابعاد آموزشی، پژوهش و فناوری، فرهنگی و اجتماعی، دانشجویی، زیرساختی و اداری و مالی)
10) ارزیابی عملکرد مدیران، اعضای مؤسسه (اعم از هیات علمی و غیر هیاتعلمی) و واحدهاي فناور
11) دریافت و تجزیه و تحلیل آمار و اطلاعات و دسترسی به کلیه اسناد و مدارک موردنیاز به منظور نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت مؤسسه و سنجش میزان دستیابی به اهداف مورد نظر
12) همکاری و هماهنگي لازم براي انجام ارزيابي توسط مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و هيأتهای نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت استان
13) پیگیری اقدامات و برنامههای بهبود کیفیت واحدها و گروههای مؤسسه بر اساس گزارشهای نظارت و ارزیابی
14) دريافت و تجزيه و تحليل آمار و اطلاعات مؤسسه به منظور سنجش ميزان دستيابي به اهداف آییننامه ناتک و ارسال گزارش عملكرد در پايان هر نيمسال تحصيلي به دبيرخانه شوراي نظارت و ارزيابي وزارت.
15) تهیه پیوست ارزیابی برای تمامی طرحها و برنامههای مؤسسه
16) تحلیل و ارزیابی طرحها و سیاست های راهبردی، توسعه رشتهها، جذب هیأت علمی و نیروی انسانی، پذیرش و تعیین ظرفیت دانشجو، تعيين ظرفيت پذيرش واحدهاي فناور و نظارت بر خروج واحدهاي مذكور، ایجاد و گسترش گروههای آموزشی و پژوهشي و ارتقای سطح واحدهای مؤسسه و ارائۀ آن به شورا
17) توانمندسازی اعضای هیأت علمی، کارشناسان، تمامی همکاران مؤسسه و واحدهاي فناوري در حوزه نظارت، ارزيابي و تضمين كيفيت
18) سایر وظایف مرتبط که از سوی شورا به مدیریت محول میشود.