گروه نظارت و ارزیابی
دکتر میرمهدی زاهدی
رئیس دفتر نظارت و ارزیابی
مدرک تحصیلی : دکتری
پست الکترونیک : natak@cmu.ac.ir
تلفن : 31272072-054
فکس : -

آقای علی پابرجای
کارشناس مربوطه
مدرک تحصیلی : کارشناسی ارشد
پست الکترونیک : -
تلفن : 31272073-054
فکس : -

خانم سهیلا سراوانی
کارشناس مربوطه
مدرک تحصیلی : کارشناسی ارشد
پست الکترونیک : -
تلفن : 31272073-054
فکس : -

 

 

شرح وظایف
 

وظايف و اختيارات مدیر نظارت ارزیابی و تضمین کیفیت (ناتک)

1) نظارت و ارزيابي مستمر بر کیفیت مؤسسه و تعيين ميزان تحقق اهداف در ابعاد آموزشي، پژوهشي، فناوري، فرهنگي و اجتماعي، دانشجويي و اداری مالی و پشتیبانی

2) هدایت و مشارکت فعالانه در ارزیابی راهبردی و تدوین سند جامع  مؤسسه

3) نظارت و ارزیابی برنامه‌های راهبردی و عملیاتی مؤسسه و پایش مستمر و نظام‌مند میزان پیشرفت و تحقق برنامه‌ها

 4) تشكيل كارگروههای تخصصي نظارت، ارزيابي و تضمين كيفيت با هماهنگي رئيس مؤسسه

5) نظارت بر حسن اجراي مصوبات شورا، آئين نامه­ها و دستوالعمل­ها در تمام حوزههای فعاليت مؤسسه

6) مدیریت امور ارزيابي دروني واحدها و گروه­هاي آموزشي و پژوهشي مؤسسه

7) پيگيري و تحقق اقدامات ناشي از ارزيابي­هاي دروني و بيروني مؤسسه به منظور تدوین برنامه های بهبود کیفیت عملكرد معاونتها، واحدها و گروههای كاري موسسه

8) فراهم نمودن بستر مناسب برای ارزيابي بيروني توسط نهادهاي تخصصي دولتي و غيردولتي

9) ارزیابی و ارائۀ گزارش عملکرد واحدهای سازمانی شامل معاونتها، دفتر ارتباط با صنعت، دانشکدهها، گروههای آموزشی و پژوهشي، شوراها و کمیته‌های تخصصی (در ابعاد آموزشی، پژوهش و فناوری، فرهنگی و اجتماعی، دانشجویی، زیرساختی و اداری و مالی)

 10) ارزیابی عملکرد مدیران، اعضای مؤسسه (اعم از هیات علمی و غیر هیات‌علمی) و واحدهاي فناور

11) دریافت و تجزیه و تحلیل آمار و اطلاعات و دسترسی به کلیه‌ اسناد و مدارک موردنیاز به منظور نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت مؤسسه و سنجش میزان دستیابی به اهداف مورد نظر

12) همکاری و هماهنگي­ لازم براي انجام ارزيابي توسط مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و هيأتهای نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت استان

13)  پی‌گیری اقدامات و برنامههای بهبود کیفیت واحدها و گروههای مؤسسه بر اساس گزارشهای نظارت و ارزیابی‌

14) دريافت و تجزيه و تحليل آمار و اطلاعات مؤسسه به منظور سنجش ميزان دستيابي به اهداف آییننامه ناتک و ارسال گزارش عملكرد در پايان هر نيمسال تحصيلي به دبيرخانه شوراي نظارت و ارزيابي وزارت.

15) تهیه پیوست ارزیابی برای تمامی طرحها و برنامههای مؤسسه

16) تحلیل و ارزیابی طرح­ها و سیاست های راهبردی، توسعه رشتهها، جذب هیأت علمی و نیروی انسانی، پذیرش و تعیین ظرفیت دانشجو، تعيين ظرفيت پذيرش واحدهاي فناور و نظارت بر خروج واحدهاي مذكور، ایجاد و گسترش گروههای آموزشی و پژوهشي و ارتقای سطح واحدهای مؤسسه و ارائۀ آن به شورا

17) توانمندسازی اعضای هیأت علمی، کارشناسان، تمامی همکاران مؤسسه و واحدهاي فناوري در حوزه نظارت، ارزيابي و تضمين كيفيت

18) سایر وظایف مرتبط که از سوی شورا به مدیریت محول میشود.

 


اطلاعیه های ناتک

 

بسمه‌تعالی


با سلام و احترام
به اطلاع دانشجویان عزیز می‌رساند همانند نیمسال‌های قبل پرسش‌نامه ارزیابی اساتید جهت شرکت بزرگواران در فرایند ارزیابی در بازه زمانی 1400/2/26 تا 1400/3/2 در سیستم گلستان (golestan.cmu.ac.ir) بارگذاری شده است. لذا از جنابعالی خواهشمندیم در فرایند ارزیابی شرکت نمایید؛ لازم به ذکر است عدم مشارکت در ارزیابی موجب اعمال برخی محدودیت‌های دسترسی در سیستم گلستان و آموزش مجازی خواهد شد که مسئولیت مستقیم هرگونه عواقبت ناشی از این عدم دسترسی بر عهد دانشجو است.


دفتر نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه (ناتک)

 

 

 


آیین نامه تشکیل شورای ناتک

فلوچارت مراحل تهیه کاربرگ های ارتقاء (ویژه اساتید)

راهنمای ارزشیابی اساتید (ویژه دانشجویان )

 

 

 

 

 

 

به نام خدا

 

با سلام و آرزوی سلامتی و موفقیت و شادکامی برای شما دانشجویان گرامی؛

همان‌گونه که می‌دانید در این نیمسال تحصیلی هم شرایط به‌گونه‌ای رقم خورد که ناگزیر نظام آموزش مجازی در دانشگاه‌های کشور مورداستفاده قرار گرفت. دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار نیز بر همین اساس و با در نظر گرفتن شرایط و امکانات دانشجویان، آموزش مجازی را به دو شیوه (برخط) آنلاین و (برون‌خط) آفلاین در دستور کار قرارداد تا امکان بهره‌برداری تمامی شما عزیزان مهیا گردد. با توجه به نزدیک شدن هفته های پایانی نیمسال دوم سال تحصیلی 1400-1399 و ازآنجاکه بنا بر روال همیشگی، در اواخر هر ترم برگه‌های ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان تکمیل می گردد، از شما دانشجویان محترم خواهشمندیم پیش از انجام این مهم، موارد زیر را به‌دقت مطالعه کنید تا بااهمیت و شیوه ارزشیابی بیشتر آشنا شوید:
1) با توجه به این‌که یکی از اهداف مهم دانشگاه تحقق کیفیت آموزشی است، نتایج ارزشیابی شما می¬تواند در شناخت نقاط قوت و ضعف پیش رو تأثیر به سزایی داشته باشد. بدیهی است که با تقویت نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف خود می توانیم در راستای تحقق ارتقاء کیفیت آموزشی گام برداریم.
2) بر اساس نتایج ارزشیابی های شما، برنامه هایی جهت بهبود عملکرد اساتید و امکانات آموزشی تهیه و اجرا می شود. بنابراین ارزشیابی بدون دقت و نادرست منجر به تعریف اقدامات و برنامه های اصلاحی نامناسب خواهد شد.
3) دانشجویان عزیز مطمئن باشند که نتایج ارزشیابی ها به‌صورت کاملاً محرمانه محفوظ می¬ماند و هیچ مسئول و مقام سازمانی به داده های ارزشیابی شما دسترسی نخواهد داشت.
4) تأکید می شود هیچ دانشجویی پر کردن برگه‌های مربوط به خود را به دانشجوی دیگری واگذار نکند.
5) پیش از شروع به پاسخ دادن، حتماً نوع درس (عملی، نظری و ...) و نام استاد مربوطه را بررسی نمایید.
6) در موارد نادری مشاهده می شود که فقط یک گزینه به‌طور عمودی از بالا به پایین انتخاب‌شده است. لطفاً از انجام این کار خودداری کنید؛ چراکه به این‌گونه از برگه‌ها ترتیب اثر داده نمی شود.
7) ازآنجاکه بازه زمانی تعیین‌شده برای ارزشیابی اساتید محدود است (از 1400/2/26 تا 1400/3/2)، بنابراین سعی کنید در اولین فرصت ممکن ارزشیابی اساتید را انجام دهید و از به تأخیر انداختن آن برای روزهای پایانی بپرهیزید.
8) ارزشیابی را برای تمامی دروس شامل نظری، عملی(آزمایشگاهی)، عملی(غیر آزمایشگاهی)، تربیت‌بدنی و ... به‌طور کامل انجام دهید. در غیر این صورت ارزشیابی شما ناقص اعلام می شود.
9) همه دانشجویان موظف به انجام ارزشیابی می باشند. در صورت عدم انجام ارزشیابی در بازه موردنظر با محدودیت‌هایی در سامانه آموزش مجازی و سیستم گلستان (golestan.cmu.ac.ir) مواجهه خواهند شد که مسئولیت تبعات آن مستقیماً به شخص دانشجو برمی‌گردد.

 

گروه نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه (ناتک)

email:natak@cmu.ac.ir

tel:054-31272072

054-31272073

 

راهنمای تصویری ارزیابی اساتید (ویژه دانشجویان )