تاریخ انتشار: یکشنبه 23 شهریور 1399
پیام رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار به مناسبت گرامیداشت آغـازسـال تـحصیلی جـدید

  پیام رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار به مناسبت گرامیداشت آغـازسـال تـحصیلی جـدید

امتیاز: Article Rating

به گزارش روابط عمومی؛ دکتر "منصور کیانی مقدم" رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار به ‌مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید (1399)، پیام تبریکی به شرح زیر صادر نمودند:

 

«بسم الله الرحمن الرحیم»

قال رسول الله (صلّی الله علیه و آله و سلم):

«ما من خارج خرج من بیته فی طلب العلم إلّا وضعت له الملائکه أجنحتها رضا بما یصنع حتّی یرجع»

هر که از خانه خویش به طلب دانش بیرون شود فرشتگان به سبب رضایتی که از رفتار او دارند بالهای خویش برای وی بگسترند تا باز گردد. «نهج الفصاحه»

سال تحصیلی جدید و بهار علم اندوزی همراه با طراوت و شادابی جلوه گری می کند و با شور و نشاط جوانی ونسیم دلاویز دانایی از راه می رسد و باعث درخشش دوباره ی خورشید دانش و آگاهی بر تارک آسمان علم و معرفت می شود تا فضای علمی و آموزشی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی را سرشار از روشنایی و شعف نماید. بار دیگر تشنگان عرصه ی دانش و پژوهش با بهره گیری از دانش فرهیختگان و اساتید متخصص، در مسیر بالندگی و شکوفایی قرار گرفته تا برای ایفای نقشی اثرگذار و ماندگار جهت رشد و پیشرفت هرچه بهتر جامعه آماده شوند.

امروز دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به حول قوه الهی در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری با تلاش و جهاد خالصانه درعرصه های مختلف با سرعت به سوی شکوفایی و جهش علمی در حرکتند و دانشجویان و پژوهشگران میهن عزیزمان در پرتو تلاش مجدانه و ارزشمند گام های مؤثری در اعتلای علم و دستیابی به قله های دانش برمی دارند. در این مسیر ارزشمند دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار نیز به عنوان بزرگترین قطب علمی و تخصصی در حوزه ی دریایی و دریانوردی در جنوب شرق کشور به خود می بالد که با تکیه بر توانمندی های علمی  پژوهشگران، اساتید مجرب، دانشجویان ساعی و کارکنان متعهد ظرفیت های خود را در عرصه های علمی و پژوهشی در اختیار جامعه ی علمی کشور قرار داده و با آمار قابل توجه فارغ التحصیلان فرهیخته و متخصص همچون مرواریدی زیبا و گرانبها در سواحل زیبای مکران می درخشد.

اینجانب به عنوان خدمتگذار این مجموعه در آستانه ی آغاز سال تحصیلی جدید این تحول خجسته و شایسته را به همه ی تلاشگران عرصه ی علم و دانش و اعضای خانواده ی بزرگ دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار، اساتید محترم، کارکنان گرامی و دانشجویان عزیز بویژه دانشجویان ورودی جدید تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

امیدوارم با استعانت از الطاف الهی و در سایه ی رهنمودهای روشنی بخش و امیدآفرین مقام معظم رهبری همه ی اساتید، دانشجویان و کارکنان گرانقدر موفق باشید و دست به دست هم دهیم تا در فضایی سرشار از امید و آکنده از اعتماد و اتحاد در راستای توسعه و پیشبرد برنامه های علمی کشور با تلاش مضاعف، هر چه بیش از پیش شاهد رشد و تعالی نظام آموزشی در این دانشگاه باشیم. ان شاء الله.

رسول خدا (که درود خدا بر او و خاندانش باد) فرمودند:

خدایا به تو پناه می­برم که مبادا گمراه گردانم و یا گمراه گردم، بلغزانم و یا بلغزم، ستم کنم و یا ستم بینم، دیگران را به نادانی کشانم و یا خود دچار آن گردم، خدایا آنکه سر به جوار و همسایگی تو نهاد، سرافراز است، و نامهای تو مقدّس، و ستایش تو، بس عظیم و شکوهمند می­باشد، و جز تو، کسی شایسته عبادت و بندگی نیست   (منیة المرید في آداب المفید والمستفید - شهید ثانی).

 

در پناه ایزد متعال همواره سربلند باشید

دکتر منصور کیانی مقدم

رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار

اشتراک گذاری
تصاویر
  • پیام رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار به مناسبت گرامیداشت آغـازسـال تـحصیلی جـدید
ثبت امتیاز