تاریخ انتشار: شنبه 11 اردیبهشت 1400
پیام تبریک رییس دانشگاه دریانوری و علوم دریایی چابهار به مناسبت روز معلم و استاد؛

  پیام تبریک رییس دانشگاه دریانوری و علوم دریایی چابهار به مناسبت روز معلم و استاد؛

امتیاز: Article Rating

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
"اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ، خَلَقَ الْإِنْسَانَ مِنْ عَلَقٍ اقْرَأْ وَرَبُّكَ الْأَكْرَمُ الَّذِي عَلَّمَ بِالْقَلَمِ عَلَّمَ الْإِنْسَانَ مَا لَمْ يَعْلَمْ"
فرارسیدن ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت اندیشمند فرزانه، معلم دین و دانش استاد شهید مرتضی مطهری (ره) و آغاز هفته معلم، یادآور جایگاه والای علم و معرفت و مقام والای معلم در تفکر دینی اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و شکوه و عظمت مردان و زنان فرهیخته‌ای است که در تاریخ پرافتخار این سرزمین، در حریم مقدس دانشگاه و مدرسه و فضای آسمانی تعلیم و تربیت زیباترین جلوه‌های عشق و ایثار را به تصویر کشیده‌اند.
تقارن سالروز شهادت استاد مطهری با روز معلم، فرصت ارزشمندی است تا از میراث ارزشمند این معلم اخلاق و آموزگار تعلیم و تربیت بهره بیشتری بگیریم و ضمن احترام، تکریم و تجلیل از مقام شامخ معلمان و استادان به یاد داشته باشیم که عرصه آموزش و تربیت کشور با همت، فداکاری و مسئولیت‌پذیری این عزیزان در حال حرکت است و تعالی فرزندان این کشور به دست توانای این قشر مجاهد، به بار می‌نشیند.
دستاوردهای برجسته ایران اسلامی در زمینه‌های مختلف علمی نشان می‌دهد که جایگاه موثر تعلیم و تربیت در تاریخ ایران و وجود شخصیت‌های وارسته در آسمان ایران اسلامی، وظیفه همگان را نسبت به حفظ این دستاوردها، همچنین گرامیداشت و حمایت از مقام استادان صد چندان می‌‌کند تا ثمره آن، پرورش استعدادهای بالقوه در جامعه و در نهایت رشد و توسعه کشور باشد. امید دارم با همدلی و همراهی جامعه دانشگاهی و معلمان به این مهم دست یابیم.
در تفکر دینی ما معلم روشنگر چراغ فروزان هدایت و نجات بخش آدمیان از ظلمت جهل ونادانی است؛ معلمی شغل انبیاء است و همچنین جایگاه معلم در باور و ارزش های ملت مسلمان ما، جایگاهی رفیع و ارزشمند است. بی‌تردید، تجلیل از معلمان و فرهنگیان شریف، تکریم منزلت رفیع علم و علم آموزی است و چه بهانه‌ای نیکوتر از سالروز شهادت استاد فرزانه شهید مرتضی مطهری، برای بزرگداشت مرتبت والای معلم تا مقام رفیع معلمین را ارج نهیم و قدردان و سپاسگذار این میراث داران انبیاء الهی و اربابان معرفت باشیم.
بدون تردید شما استادان فرهیخته دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در سالی که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به عنوان سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام‌گذاری شده است بیش از گذشته طلیعه‌دار عرصه، اراده، کار، تلاش و حمایت از تولید داخل، خواهید بود و در جهت اعتلای علم و فناوری کشور، بستر مناسبی را برای تحقق این امر مهم، فراهم خواهند کرد.
عظمت و قدرت روز افزون ایران اسلامی برگرفته شده گرفته شده از تلاش های استاتیدی است که شمع وجود گرانقدر خویش را برای تربیت فرزندان ایران زمین نثار می نمایند. نام معلم، ماندگار ترین واژه ای ست که برای همیشه با دیروز و امروز و فردای اهل خرد و اندیشه همراه است و چه زیبا رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)می فرمایند: " شما معلمان و مربیان هستید که فردا را می سازید و دانش آموزانی که در اختیار دستگاه فرهنگی کشور قرار دارند، عزیزترین و سرشارترین سرمایه و ذخیره آینده این ملتند"
اینجانب فرارسیدن سالروز شهادت بزرگ معلم انقلاب ايران اسلامي، استاد شهيد مطهري که مزين به نام روز معلم گردیده را خدمت اساتید دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار تبریک عرض نموده و از خداوند متعال سربلندی شما اساتید فرهیخته و دلسوز را در سایه توجهات حضرت ولی‌عصر (عج) خواستارم.

اشتراک گذاری
تصاویر
  • پیام تبریک رییس دانشگاه دریانوری و علوم دریایی چابهار به مناسبت روز معلم و استاد؛
ثبت امتیاز