تاریخ انتشار: شنبه 11 دی 1400
بیانیه دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار به مناسبت دومین سالروز شهادت سپهبد حاج "قاسم سلیمانی"

  بیانیه دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار به مناسبت دومین سالروز شهادت سپهبد حاج "قاسم سلیمانی"

امتیاز: Article Rating


«مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا» (احزاب: ۲۳)
"در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند(و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند". (احزاب – آیه ۲۳)
دو سال از شهادت مرد میدان جهاد و مبارزه، مجاهد خستگی ناپذیر جبهه‌های جنگ با تروریست‌های تکفیری، سردار سرافراز سپاه، مدافع حرم و ولایت، شهید سپهبد پاسدار حاج "قاسم سلیمانی"، فرمانده دلاور و قهرمان نیروی قدس که بیش از چهار دهه عمر با برکت خود را در دفاع از عزت، اقتدار و امنیت ملت بزرگ ایران، مظلومان جهان به ویژه کشورهای اسلامی و محور مقاومت صرف کرد و سرانجام در راه اعتلای اسلام، قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) جان خویش را به پیشگاه حضرت حق و به تاسی از سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) فدا کرد.
بی تردید نام گذاری ۱۳ دی ماه همزمان با سالروز شهادت مالک اشتر جهان اسلام حاج "قاسم سلیمانی" به عنوان "روز جهانی مقاومت" نشان از وحدت، انسجام و یکپارچگی ملت فهیم و شهیدپرور ایران و امت اسلامی در جهت خنثی سازی توطئه های دشمنان قسم خورده این نظام مقدس خصوصاً استکبار جهانی، آمریکای جنایتکار و صهیونیست دارد. خدا با مؤمنان است و وعده قطعی او استقرار حکومت صالحان است که «أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ» و به طور قطع جبهه مؤمنان همواره مؤید به عنایات و لطف الهی است و هم رزمان صدیق شهید حاج قاسم سلیمانی درس آموخته های صداقت و سلامت و مبارزه بی امان با ظلم و بی عدالتی را فراموش نخواهند کرد و نور الهی هرگز خاموش نخواهد شد بلکه روز به روز پر فروزتر خواهد شد، «یرِیدُونَ لِیطْفِؤُا نُورَ الله بِأَفْواهِهِمْ وَاللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کرِهَ الْکافِرُونَ» (می خواهند نور خدا را با (دم) دهان هاشان خاموش سازند و خداوند تمام ‌کننده‌ نور خود است؛ هر چند کافران را ناخوش آید)- سوره صف، آیه ۸
خون پاک سیّد شهدای مقاومت سپهبد حاج قاسم سلیمانی به دست شقی‌ترین آحاد بشر و با دستور مستقیم "دونالد ترامپ" رئیس‌جمهور شکست‌خورده ایالات متحده با خیال تضمین آینده انتخاباتی خود، بر زمین ریخته شد، غافل از اینکه خداوند قادر متعال او را از منفورترین سیاستمداران جهان تبدیل خواهد کرد و عذاب بزرگ الهی در انتظار او خواهد بود. خَتَمَ اللَّهُ عَلى قُلوبِهِم وَعَلى سَمعِهِم وَ عَلى أَبصارِهِم غِشاوَةٌ وَ لَهُم عَذابٌ عَظیمٌ (بقره/7).
سخن گفتن از مردی که جهان را مات و مبهوت خود کرد، بس سخت و دشوار است، سخن گفتن از مردی که عرش خدارا مسخر خود نموده و ملائک الهی به حال او غبطه می خورند بسی سخت تر و دشوارتر خواهد بود، کسی که یقینا بهشت برای او کوچک خواهد بود و تنها هم جواری خداوند سزای ایثار و از خود گذشتگی اوست. مردی که یگانه میدان های نبرد با استکبارو دشمنان اسلام بود و لرزه به تن دشمنان جمهوری اسلامی و مستضعفان جهان انداخت و نور امیدی در نا امیدی های جبهه مقاومت بود. یکی از وجوهی که سخن از شهید سلیمانی عزیز را دشوارتر می کند ابعاد متضاد شخصیت آن شهید است، کسی که در میدان نبرد خصم دشمن بود، در خانواده، پدری مهربان و برای یتیمان سایه ای سرشار از آرامش.
هرچه از این شهادت بزرگ می گذرد، حکمت الهی آن بیشتر نمایان می شود. گذر زمان، نه تنها خشم انقلابی ملت ایران را سرد نکرد، بلکه آن را لحظه به لحظه شعله ورتر می کند. خون پر برکت سردار دل ها، همه ملت انقلابی ایران، با هر اندیشه و تفکری را به نحوی متحد نموده است که در آستانه دومین سالروز شهادت این مرد آسمانی، ملت ایران از کوچک و بزرگ و پیر و جوان بی قرار خونخواهی اوست. با شنیدن اسم او، دل های ملت می لرزد و اشک از چشمانشان سرازیر می شود، این خشم مقدس انقلابی علیه استکبار، هدیه ای الهی است که همه ملت آزاده ایران را حول محور عزت و مقاومت متحد کرده است.
دو سال از شهادت سردار رشید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی به دست رژیم جنایتکار آمریکا می‌گذرد، سرداری که با خون خود، درخت تنومند مقاومت، اخلاص و عمل را در منطقه راهبردی غرب آسیا آبیاری کرد و خونش جانی دوباره به مبارزان راه آزادی و آزادگی داد. استکبار جهانی که پس از دهه‌ها حضور نامشروع و نامبارک در منطقه، همچنان مورد نفرت ملت‌های منطقه است و خود را خصوصاً در دهه دوم هزاره جدید میلادی بازنده بزرگ منطقه می‌داند با ترور ناجوانمردانه و بُزدلانه فرزند برومند ایران اسلامی و فرمانده بزرگ مقاومت تا شاید بتواند گوشه‌ای از شکست‌های خویش از ملت‌های منطقه را جبران کند، اما غافل از اینکه با ریخته شدن خون شهدای مقاومت نه تنها دستاوردی نصیب استکبار جهانی نخواهد شد، بلکه این جنایات روند شکست و اضمحلال آمریکا را، سرعت خواهد بخشید.
دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار، ضمن گرامیداشت دومین سالگرد یوم الله شهادت پیروزمندانه سپهبد شهید حاج "قاسم سلیمانی" و سردار بزرگ امت اسلام شهید "ابومهدی المهندس" و یاران شهیدشان به پیشگاه مقدس حضرت بقیه الله الاعظم (روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء) و رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) اعلام می‌دارد؛ شهادت اسطوره جهاد و مقاومت فرزند رشید ایران، سرباز مخلص اسلام، قرآن و ولایت، محبوب دل مظلومان جهان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی می‌تواند، راهبردی جدید در مواجهه با استکبار ستیزی، اعتلای اسلام و مسلمین، و تعالی و استقلال و عزت ایران اسلامی باشد؛ حاج قاسم با توجه به اینکه تنها به ملت شهید پرور ایران تعلق نداشت از این رو، دست‌های منتغم امت اسلامی و مظلومان جهان، انتقام این خون‌های پاک را از آمریکای جنایتکار خواهد گرفت و دشمنان بدانند، ملتی که شهادت دارد، هرگز اسارت ندارد و راه روشن شهدا توسط جوانان برومند ایران اسلامی پرقدرت ادامه خواهد داشت.

 

اشتراک گذاری
تصاویر
  • بیانیه دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار به مناسبت دومین سالروز شهادت سپهبد حاج "قاسم سلیمانی"
ثبت امتیاز